loading...
raysaz
شرکت رایساز بازدید : 876 شنبه 15 آبان 1389 نظرات (0)

شرکت رایساز، درگذشت «اولین باغچه بان» از بنیانگذاران اپرای ایران را به همه ی هنردوستان عزیز تسلیت می گوید. اولین باغچه بان، بعدازظهر روز یکشنبه ، نهم آبان ماه در سن ۸۲ سالگی در ترکیه درگذشت ایشان متولد۱۳۰۷ و همسر مرحوم ثمین باغچه بان بود و در طول زندگی هنری خود شاگردان زیادی را تربیت کرد.

 

شرکت رایساز بازدید : 388 سه شنبه 11 آبان 1389 نظرات (0)

آقای مهندس رفيعي: احتمالا كنسرت تالار وحدت تمديد مي‌شود

مدير برنامه‌هاي «همايون شجريان» از تمام‌شدن بليت‌هاي كنسرت او به همراه گروه «همنوازان حصار» در تالار «وحدت» خبر داد. محمد علي رفيعي، بيان كرد: تمام بليت‌ها، روز شنبه كه اولين روز فروش بليت بود به پايان رسيد.
وي توضيح داد: احتمال تمديد اين كنسرت وجود دارد و ممكن است براي يك يا نهايتا دوشب ديگر كنسرت تمديد شود.
همايون شجريان به همراه گروه «همنوازان‌ حصار» در روزهاي 12، 13 و 14 در تالار وحدت كنسرت اجرا مي‌كند.
همنوازان اين گروه عبارتند از علي قمصري (آهنگساز و نوازنده تار)، سهراب پورناظري (کمانچه)، سامان صميمي (کمانچه)، نگار خارکن (کمانچه آلتو)، مصباح قمصري (بم کمان)، علي اصغرعربشاهي (تار)، نوشين پاسدار(عود)، حسين رضايي نيا (دف)، همايون نصيري (دمام و سازهاي کوبه‌اي) و آيين مشکاتيان (تنبک و کوزه) .
اين برنامه شامل قسمت‌هايي از آلبوم‌هاي «نقش خيال» و «آب، نان، آواز» است که قبلاً در فروردين و ارديبهشت 89، مرکز همايش هاي برج ميلاد و حوزه هنري و در اسفندماه 88 ، شهر قزوين به اجرا در آمده است.

 منبع : موسیقی ما

شرکت رایساز بازدید : 331 یکشنبه 18 مهر 1389 نظرات (0)


توليد گوشي هاي پيشرفته تلفن همراه، به موازات تغيير سليقه خريداران ، انتخاب زنگ نيز بسته به شخصيت افراد تغيير محسوسي يافته است.استقبال مردم براي نصب آهنگ هاي گوناگون در گوشي هاي خود در دو سه سال اخير دو چندان شده است و هر کسي سعي مي کند فقط از موسيقي هاي مورد علاقه اش به عنوان زنگ تلفن همراه استفاده کند.

بعضي از افراد به موسيقي هاي ملايم بعنوان زنگ تلفن همراه علاقه مندند و عده اي ترجيح مي دهند از موسيقي هاي شاد استفاده کنند. برخي افراد موسيقي هاي هيجان بر انگيز و پر صدا را براي زنگ تلفن همراه خود بر مي گزينند.در اين ميان عده اي هم تنوع طلب هستند و هر چند وقت يکبار موسيقي زنگ تلفن خود را تغيير مي دهند.

روان شناسان معتقدند: انتخاب نوع موسيقي براي تلفن همراه بطور مستقيم با ويژگي هاي شخصيتي افراد رابطه دارد.دکتر بدرالسادات بهرامي مي گويد: افرادي که موسيقي هاي پر سر و صدا براي موبايل خود و يا حتي براي شنيدن در خودرو انتخاب مي کنند افرادي هيجان طلبند.

اين روانشناس معتقد است : افرادي که موسيقي هاي ملايم و آرام بخش بر مي گزينند افرادي آرام، احساساتي و منظمند که به جلب توجه ديگران تمايلي ندارند .

 

شرکت رایساز بازدید : 509 شنبه 17 مهر 1389 نظرات (0)

گروه هنری یاس تقدیم می کند/ فیلم خانوادگی
زمان: ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ساعت ۱۹:۳۰
مکان: خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف آباد) خیابان بیست و یکم، سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شفق
مرکز فروش:
شرکت رایساز: 7-88727046
نویسنده: مژگان فرح آورمقدم
سرپرست گروه و کارگردان: حسین ریاحی
بازیگران: منصور نصیری - مسعود اسماعیلی سوده ازقندی - پانته آ دیرمکانی - هلیا حائری
مدیر هماهنگی: محسن گنجی زاده
اجرا کننده طرح: علیرضا اقبالی پور

شرکت رایساز بازدید : 593 سه شنبه 13 مهر 1389 نظرات (0)

برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب ممنوعیت تک خوانی زن با اجرای تیتراژ پایانی سریال مختارنامه برداشته شد.این تک خوانی در حالی برداشته شده است که در تیتراژ اولیه سریال هم یک زن تک خوانی کرده بود که با پافشاری مسوولان صداوسیما یک مرد این تک خوانی را با تک مضراب هایی از تک خوانی یک زن اجرا کرد.این گزارش می افزاید: در عین حال مسوولان صدا و سیما اجرای تک خوانی زن را در انتهای سریال مختارنامه پذیرفته و جمعه شب پس از 32 سال نمایش داده شد.


منبع :  www.asriran.com

 

شرکت رایساز بازدید : 430 سه شنبه 09 شهریور 1389 نظرات (0)

سرگذشت «روح‌الله خالقی»‌ موسیقی‌دان و آهنگساز معاصر به قلم سیدابوالحسن مختاباد(پژوهشگر و منتقد در حوزه موسیقی) ازسوی انتشارات امیرکبیر، منتشر و روانه بازار شد.

در کتاب سرگذشت روح‌الله خالقی که در قطع جیبی و در 170 صفحه تهیه و تنظیم شده است، مولف سعی کرده با بهره‌گیری از خاطره نوشت‌های «روح‌الله خالقی» ضمن بیان رویدادهای زمانه او به ویژگی‌های هنری و خصایص درونی این استاد موسیقی بپردازد.مختاباد در بخش‌هایی از پیش‌گفتار این کتاب، درخصوص خالقی آورده است: «. زنده‌یاد روح‌الله خالقی، این بختیاری را دانست که هم خود با قلم روان و صمیمی‌اش درباره ویژگی‌های کاری خود و دیگر اهالی موسیقی بنویسد و هم به جهت تلاش‌های فراوانی که در عرصه‌های مدیریتی و خلاقانه موسیقی صورت داد، ادبیات مکتوب‌ قابل اعتنایی از خود به جای گذارد.مولف معتقد است که خالقی در مقایسه عموم اهالی موسیقی در سده گذشته تا به امروز، از قلم خلاق و دستی چیره در نویسندگی برخوردار بود و این خصلت باعث شد او در حکم یک راوی، موقعیت وقت موسیقی را به وضوح، روایت کند.همچنین در ادامه این بحث، آمده است: «. احساس مسئولیتی که در برابر رخدادهای مثبت و منفی پیرامون خود داشت، این چهره نامدار تاریخ موسیقی ایران را بر آن داشت تا هرچه را که می‌بیند با قلمش انعکاس دهد. بنابراین در نوشته‌های وی از نقد و تحلیل و اعتراض به سیاست‌های هنری و به خصوص موسیقایی تا نظریه‌پردازی و نقد فنی و البته تاریخ‌نویس را شاهدیم

شرکت رایساز بازدید : 343 یکشنبه 31 مرداد 1389 نظرات (0)

مهر: مجید درخشانی سرپرست گروه موسیقی شهناز از انتشار دو آلبوم موسیقی با آواز استاد محمدرضا شجریان در دستگاه سه گاه و آواز اصفهان خبر داد.سرپرست گروه موسیقی شهناز با اعلام این خبر در خصوص آمادگی گروه برای اجرای کنسرت در آینده گفت: تمرین گروه موسیقی شهناز با نظارت استاد شجریان همچنان ادامه دارد و به تازگی خانم شیما شاه محمدی نوازنده قیچک آلتو به گروه پیوسته است.مجید درخشانی در ادامه به تغییرات ایجاد شده در گروه اشاره کرد گفت: علاوه بر ساز قیچک آلتو، دو ساز دیگر هم به گروه افزوده شده است و از این پس گروه موسیقی شهناز با 18 نوازنده به روی صحنه خواهد رفت.این نوازنده تار در پاسخ به چرایی افزایش نوازندگان این گروه موسیقی گفت: بالا بردن حجم صدای ارکستر و درنهایت صدادهی مناسب گروه موسیقی شهناز ما را برآن داشت تا تعداد نوازنده های ارکستر را افزایش دهیم به همین دلیل نوازنده هایی را هم برای نواختن دو ساز "شهبانگ" و "بم ساز" که از سازهای ابداعی استاد شجریان هستند و همچنین ساز قیچک آلتو انتخاب کردیم.این آهنگساز در ادامه افزود: گروه موسیقی "شهناز" مجموع تمرینهای خود را برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور و یا در ایران دنبال می کند و قصد دارد رپرتواری از قطعات جدید موسیقی ایرانی را اجرا کند. البته درنظر داریم در صورت صدور مجوز کنسرتی در مهرماه سال جاری در تهران برگزار کنیم.وی در پایان به اجرای این گروه موسیقی در لبنان اشاره کرد وگفت: حضور در بیست و پنجمین جشنواره موسیقی لبنان تجربه های ارزنده ای برای گروه به همراه داشت. در این جشنواره که در یکی از قصرهای قدیمی لبنان و در کوههای بیروت برگزار شد ملیتهای مختلفی حضور داشتند که در این بین رپرتوار موسیقی ایرانی که توسط گروه شهناز با آواز استاد شجریان اجرا شد

مورد استقبال قرار گرفت.

شرکت رایساز بازدید : 347 شنبه 30 مرداد 1389 نظرات (0)

 

«نوشين عقيقي» از نوازندگان دف با اشاره به مشكلات ساز دف گفت: متأسفانه يكي از معضلاتي كه يك نوازنده دف روي صحنه با آن روبروست، افتادگي پوست آن در اثر رطوبت است بر اين اساس تمامي نوازندگان ساز دف مجبور بودند در پشت صحنه از هيتر برقي و يا تشك برقي استفاده كنند كه اين خود نيز اضطراب‌هايي را به همراه داشت. همچنين حضور در برخي از كشورها به خاطر رطوبت بالاي آن مناطق براي نوازندگان مشكلاتي را فراهم مي‌كرد. وي افزود: هميشه به فكر چاره‌اي براي اين كار بودم بر اين اساس به همراه برادرم شاهين عقيقي وسيله‌اي را طراحي كردم كه بدون آسيب رساندن به پوست با گرم كردن چوب دف رطوبت را از پوست بگيرد. بعد از چند آزمايش، كابلي را پيدا كرديم كه اين كار را انجام مي‌داد. اين نوازنده دف بيان داشت: بعد از اختراع اين وسيله، آن را به خانه موسيقي و نزد محمد سرير بردم و ايشان نيز با بررسي توسط چند كارشناس ساز با دادن جواب مثبت ما را به ارشاد و در نهايت با رفتن به كانون ثبت اختراعات توانستيم اين دستگاه را به ثبت برسانيم. عقيقي ادامه داد: رطوبت‌گير دف به صورت اتوماتيك با دماي 65 درجه پوست دف را آماده مي‌كند كه اين اتفاق تا يك ساعت و نيم مي‌تواند روي ساز تأثيرگذار باشد. وي در خصوص استفاده از دف‌هايي با پوست مصنوعي اظهار داشت: به شخصه معتقدم كه ساز بايد شعور خودش را داشته باشد چرا كه اگر اين خصيصه را از او بگيريم نوازنده ديگر نمي‌تواند با آن ارتباط برقرار كند. در ادامه اين نشست شاهين عقيقي نيز در خصوص اين دستگاه گفت: كابل اصلي رطوبت‌گير دف كابل هوشمندي است كه دما را بصورت اتوماتيك كنترل مي‌كند بيشترين توليد كننده اين كابل كشورهاي انگليس و كانادا هستند و هم‌اكنون با ساخت چنين دستگاهي در ايران و به دليل تقاضاي كم آن در بازار قيمت آن بالا خواهد بود. به گزارش فارس، نوشين عقيقي نيز در خصوص استفاده از اين دستگاه براي ساير سازهاي كوبه‌اي گفت: اين دستگاهي است كه مي‌تواند به دليل ارتجاعي بودنش در بقيه سازهاي كوبه‌اي مورد استفاده قرار گيرد كما اينكه من آنرا را براي تنبك نيز استفاده كردم و اميدوار هستيم در آينده بتوانيم براي سازهاي ديگر اين دستگاه را گسترش دهيم.

شرکت رایساز بازدید : 328 شنبه 30 مرداد 1389 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: آلبوم «زير خاكستر» كاري از گروه دستان به آهنگسازي حسين بهروزي نيا به زودي در بازار موسيقي

منتشر مي‌شود.

شرکت رایساز بازدید : 343 دوشنبه 25 مرداد 1389 نظرات (0)

 

 

بابك رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران گفت: بعد از رفتن «نازنین آقاخانی» و با بازگشت اركستر از تعطیلات تابستانی، «مجید انتظامی» با اركستر سمفونیك تهران تمرین می‌كند و برای اجرای «سمفونی مقاومت» به روی صحنه می‌رود.

 

منبع : خبرگزاری فارس

شرکت رایساز بازدید : 320 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

محمد نوری چهره‌ی ماندگار عرصه‌ی موسیقی ایران روز 24 تیر ماه از بیمارستان
«
جم»مرخص شد.محمد نوری که به دلیل بیماری مختصر ناشی از تنگی نفس
 
در بیمارستان جم بستری شده بود، به منزلش رفت تا دوران نقاهت را سپری کند.
پزشک معالج نوری با اعلام اینکه حال استاد مطلوب و رضایتبخش است، گفت:
 
ایشان می‌توانست برای چند روز دیگر و تا بهبودی کامل در بیمارستان باشد اما
خودش خواست که زودتر به منزل برود

 

 

شرکت رایساز بازدید : 729 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

ششمین دوره مسابقات گیتار کلاسیک تهران به دبیری کیوان میرهادی 10 مرداد ماه از ساعت ۱۰ صبح درخانه هنرمندان برگزار می‌شود. این مسابقه در دو بخش گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو برگزار می‌شود و حدود 60 متقاضی برای حضور در این دو بخش ثبت نام کرده‌اند. در بخش مسابقه گیتار کلاسیک دو قسمت اجباری و آزاد وجود دارد و شرکت‌کنندگان در بخش اجباری ملزم هستند قطعاتی چون «اتود شماره 17» اثر فرناندو سر، «تابستان بندر» از آثار پیاتزولا و «گرانادوس» را اجرا کنند.

همچنین قطعه‌ای از ساخته‌های نوید زمردی که سال گذشته به عنوان نفر برتر این مسابقه معرفی شد جزو قطعات پیشنهاد شده از سوی مسئولان مسابقه است. در قسمت آزاد مسابقه گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو قطعات انتخابی خود متقاضیان اجرا خواهد شد.

مهرداد پاکباز داور بخش گیتار کلاسیک و بهرام آقاخان داور بخش گیتار فلامنکو ششمین دوره مسابقات گیتار کلاسیک تهران هستند.

 

شرکت رایساز بازدید : 347 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

هم‌زمان با روز بزرگداشت حافظ به همت شهرکتاب مرکزی و با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه‌ی دانشنامه‌ی فارس،

همایش «موسیقی شعر حافظ» در مهر ماه ۱۳۸۹ در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود. صاحب‌نظران و پژوهشگران تا

پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند چکیده مقالات خود را در مقولات یاد شده به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در

خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم و یا به نشانی الکترونیکی

 bookcity84 @ googlemail.com ارسال کنند. 

 

شرکت رایساز بازدید : 311 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

         استاد محمد نوری خواننده پیشکسوت و چهره ماندگار کشور به دلیل بیماری و وخامت وضعیت جسمانی شنبه شب در بیمارستان دار فانی را وداع گفت و جامعه موسیقی و هنری کشور را در ماتم فرو برد.

داود گنجه ای موسیقیدان پیشکسوت و قائم مقام خانه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان تشییع پیکر استاد نوری گفت: زمان دقیق تشییع پیکر استاد نوری به زودی اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: به احتمال زیاد پیکر استاد دوشنبه از مقابل تالار وحدت تشییع خواهد شد.

 شرکت رایساز درگذشت ایشان را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت می گوید.

 

درباره ما
رایساز جزء اولین طراحان سامانه خرید اینترنتی بلیت در ایران محسوب می شود که اصلی ترین فعالیت آن، انجام پروژه هایی مربوط به تولید و صادرات نرم افزار است که در این زمینه با کشورهای استرالیا، امریکا و آلمان همکاری دارد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 5,659
  • بازدید کلی : 498,576