loading...
raysaz
شرکت رایساز بازدید : 1057 شنبه 15 آبان 1389 نظرات (0)

حضور صمیمانه­ ی استاد بزرگ، محمدرضا شجریان و چهره های محبوبی همچون آقایان محمد اصفهانی و داود رشیدی، خانم ها پانته آ بهرام و لیلی رشیدی به فضای کنسرت شور و حال خاصی داده بود. در این کنسرت، بخش‌هایی از آلبوم «آب، نان، آواز» و «نقش خیال» با تنظیمی متفاوت از آلبوم‌های اصلی اجرا گردید. در پایان کنسرت، تصنیف «مرغ سحر» ساخته‌ی زنده‌یاد نی‌داوود توسط گروه همنوازان حصار با تنظیم و اجرایی متفاوت خوانده شد.

 

شرکت رایساز بازدید : 416 چهارشنبه 05 آبان 1389 نظرات (0)

به‌دنبال استقبال از كنسرت گروه همنوازان حصار به خوانندگی همایون شجریان در فروردین ماه، این گروه همان برنامه را از 12 تا 14 آبان ماه در تالار وحدت به صحنه می‌برد. همنوازان حصار با ترکیب علی قمصری به عنوان آهنگساز و نوازنده تار، سهراب پورناظری نوازنده کمانچه، مصباح قمصری نوازنده کمانچه باس، نگار خارکن نوازنده کمانچه آلتو، علی اصغرعربشاهی تار، نوشین پاسدار نوازنده عود، حسین رضایی نیا نوازنده دف، همایون نصیری نوازنده دمام و سازهای کوبه‌ای و آیین مشکاتیان نوازنده تنبک و کوزه در این كنسرت سه روزه صدای همایون شجریان را همراهی می كنند. مقدمه دشتی به همراه آوازهای «بی‌دل و بی‌زبان» و «صنما»، چهار مضراب، تصنیف «خاکدان عشق»، مقدمه نوا ...  و تصنیف «شهر به شهر» از آلبوم «نقش خیال» اجرا خواهند شد. همچنین تصنیف «در عاشقی»، تکنوازی تار، تصنیف «آب، نان، آواز»، ساز و آواز شوشتری، «به‌جان تو»، ساز و آواز «گناه عشق» و «هوای گریه» از آلبوم «آب، نان، آواز» نیز جزو برنامه این کنسرت است.

 

شرکت رایساز بازدید : 536 شنبه 10 مهر 1389 نظرات (1)

کنسرت گروه سفید و سیاه

کنسرت گروه سفید و سیاه به سرپرستی پیمان میرآغاسی خوانندگی آرش کمانگیر و با حضور منوچهر والی زاده در تاریخ

۹ مهر ماه برای اولین بار در تالار وحدت، ساعت ۲۱ اجرا شد.



شرکت رایساز بازدید : 392 شنبه 23 مرداد 1389 نظرات (1)

 

 

قلعه‌ی تاریخی «بیت‌الدین» لبنان، شامگاه جمعه پانزدهم مردادماه، میزبان استاد محمدرضا شجریان، خواننده‌ی پرآوازه‌ی موسیقی ایرانی بود که برنامه‌ی اختتامیه‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی «بیت‌الدین» را به‌همراه گروه موسیقی «شهناز» اجرا کرد.

جشنواره‌ی موسیقی بیت‌الدین ۲۵ سال است که در قلعه‌ی تاریخی بیت‌الدین با حضور بزرگان موسیقی از سراسر جهان برگزار می‌شود. این قلعه در استان جبل لبنان در حدود چهل کیلومتری شهر بیروت، پایتخت لبنان قرار دارد و یکی از شاهکارهای معماری عربی در قرن نوزدهم است. در جشنواره‌ی امسال، به‌غیر از خوانندگان عرب، بزرگانی از موسیقی جهان از جمله دایانا کرال، خواننده‌ی جَز، مکس ریبر، خواننده‌ی پاپ و آهنگساز بزرگ، فردریک شوبن نیز حضور داشتند.

اما برگزارکنندگان این جشنواره، برنامه‌ی اختتامیه‌ی این دوره را به اجرای محمدرضا شجریان، استاد بزرگ آواز ایران اختصاص دادند و مطبوعات لبنانی از ماه‌ها قبل خبر آن را اعلام کرده بودند. مطبوعات چاپ لبنان در گزارش‌های خود به شجریان لقب «سلطان آواز ایرانی» و «بزرگترین ترانه‌سرای هنر سنتی ایران» داده و از دیگر هنرهای او از جمله خوشنویسی سخن گفته بودند.

در صحبت با لبنانی‌های حاضر می‌شد انگیزه‌ی هر کدام را از حضورشان فهمید. فادی، ۲۸ساله درباره‌ی دلیل حضور خود چنین می‌گوید: «موسیقی سنتی ایرانی را خیلی دوست دارم. بسیار زیبا و آرامش‌بخش است. به همین دلیل هم آمدم.» او می‌گوید که کارهای آقای شجریان را تک و توک شنیده و از آن ها لذت برده، به همین دلیل این بار آمده تا از نزدیک صدای او و موسیقی سنتی ایران را بشنود. اما عادل ۳۵ساله می‌گوید: «برای کنجکاوی آمده‌ام. تا حالا موسیقی سنتی ایرانی

نشنیده‌ام. وصفش زیاد به گوشم خورده، نام آقای شجریان را هم زیاد از دوستانم که در موسیقی کار می‌کنند، شنیده‌ام. آمده‌ام هم موسیقی سنتی ایرانی را بشنوم و هم صدای آقای شجریان را

 

 

شرکت رایساز بازدید : 658 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

دوئت ویلن و گیتار به رهبری مازیار ظهیرالدینی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه

 در سالن رودکی، ساعت
۲۱ اجرا خواهد شد. علاقمندان می توانند جهت تهیه

 بلیت از روز
۳۰ تیر ماه به سایت سی گذر (sigozar) مراجعه نمایند.

شرکت رایساز بازدید : 722 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (1)

 

کنسرت ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه

 
در تالار وحدت، ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد. علاقمندان می توانند جهت تهیه بلیت

 
از روز ۳۰ تیر ماه به سایت
سی گذر( sigozar)مراجعه نمایند.
 

قطعات:
 

قسمت اول:
  

...نیایش سودای عشق شکوه وطن رنگ جاودان سرمست هیچ مگو

 
سرای امید
 

قسمت دوم:
 

سلام -  سفر کرده جلوه رخسار بی وفا مرغ سحر پاییز ( ملودی آذری (

-
تصنیف دام عشق ( براساس قطعه آذری آیریلیق(
 

اعضای گروه:
 

۱ - خواننده:حمید خزاعی ۲- کنسرت مایستر:بابک شهرکی

این ارکستر با بیش از ۱۰۰ نفر نوازنده جوان به عنوان بزرگترین ارکستر

خصوصی ایران در قالب موسیقی ملی ایرانی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

 

 

شرکت رایساز بازدید : 371 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار موسیقی برنا، کنسرت «سیمرغ» که کاری بر اساس افسانه «زال و سیمرغ» از شاهنامه برای ارکستر بزرگ سازهای ملی و گروه خوانندگان به آهنگسازی حمید متبسم، رهبری محمدرضا درویشی و تکخوانی همایون شجریان ،7 مرداد ماه اولین اجرایش را در زمین تنیس مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار کرد.
قطعه «ونوشه» که اثری برای سه تار و ارکستر متشکل از نوازندگان سازهای ملی ایرانی است، اولین اثر «حمید متبسم» نامیده می‌شود که سال ساخت آن به 1369 بر می‌گردد و در آلبوم «بامداد» نیز ارائه شده است. اولین قطعه‌ای که گروه آن را اجرا کردند، قطعه «ونوشه» بود که اولین اجرای صحنه‌ای از ونوشه محسوب می‌شد و جالب‌تر آن که خود آهنگساز در نقش تکنواز سه‌تار حاضر بود.
«
سیمرغ»، نام قطعه‌ی بعدی بود که با حضور همایون شجریان بر روی سن با همراهی گروه کر و ارکستر اجرا شد.
قطعه «سیمرغ» که در سال 1388 ساخته شده است و قطعه‌ای برای آواز و ارکستر محسوب می‌شود، در شش پرده که داستان زال و سیمرغ را روایت می‌کند، توسط همایون شجریان خوانده شد.
این قطعه با دیباچه‌ای برای ارکستر و گروه کر آغاز شد. در بخش دوم که «زادن زال» نام دارد، داستان تولد زال نقل می‌شود. در بخش‌های بعدی این قطعه که به ترتیب «سام و زال»٬ «سیمرغ و زال» و «بازگشت زال» نام دارد٬ داستان زندگی زال و رها شدن او در البرز کوه٬ مراقبت سیمرغ از او و رشد و نمو زال نقل می‌شود، تا جایی‌که زال به جوانی برومند بدل شده و آوازه‌اش به سام نریمان می‌رسد و پدر شرمگین از رها کردن فرزند در پی یافتن او می‌شتابد و فرزند، عمل نکوهیده‌ی پدر را می‌بخشد.
پنج قسمت نخست سیمرغ، در مایه‌های چهارگاه٬ همایون٬ ماهور و آواز اصفهان تصنیف شده است؛ ولی در بخش پایانی قطعه٬ ارکستر به نوا تغییر کوک می‌دهد تا داستان عاشقانه‌ی «رودابه و زال» به زبان موسیقی و آواز نقل شود.
همچنین، تصنیف این اثر که برای ارکستر بزرگ سازهای ملی ایران٬ گروه کر و خواننده نوشته شده، حدود پنج سال به طول انجامیده و مراحل تمرین ارکستر با حضور حدود چهل نوازنده و خواننده از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده است.
پس از اجرای این قطعه، تنفسی 20 دقیقه‌ای اعلام شد و بعد از آن پرده پنجم و ششم قطعه سیمرغ با نام‌های «بازگشت زال» و «رودابه و زال» اجرا شد.
از حاشیه‌های قابل توجه این کنسرت، وزش باد و هوای ابری بود که موجبات نگرانی مسوولین برگزاری کنسرت را سبب شد، اما کنسرت سیمرغ در هوایی مطبوع و بهاری برگزار شد.
منبع : http://www.bornanews.com

 

شرکت رایساز بازدید : 311 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

حضور استاد شجریان در شب پایانی کنسرت سیمرغ گرمی خاصی به فضای کنسرت داده بود ، تشریف فرمایی ایشان با استقبال گرم حاضران در کنسرت همراه بود. در ضمن در کنسرت شب گذشته چهره های آشنایی همچون آقای مجید درخشانی، خانم ها نیکی کریمی و گلاب آدینه حضور داشتند.

 

 

شرکت رایساز بازدید : 376 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)

 

به گزارش خبرنگار موسیقی برنا، به دستور حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه فرش قرمز آلبوم «دارکوب» که .برای اولین‌بار قرار بود در حوزه موسیقی انجام شود، لغو شد
در این مراسم فرش قرمز قرار بود علاوه بر اعضای گروه، حامد بهداد(خواننده)، همایون نصیری(سرپرست) و مهران .مديري(خواننده) و همچنين جمعی از هنرمندان دو حوزه سینما و موسیقی حضور داشته باشند

 

شرکت رایساز بازدید : 434 چهارشنبه 20 مرداد 1389 نظرات (0)


سرپرست گروه: خانم فتانه شاهین

نوازنده‌ی هارپ و سنتور. متولد شیراز، از سال 1365 آموزش موسیقی ردیف دستگاهی را نزد مجید کیانی در رشته‌ی سنتور آغاز نمود و اکنون حافظ ردیف میرزا عبدالله است. او برای ادامه‌ی فعالیت‌های هنری خود در سال 1376 آموزشگاه موسیقی زند را در شیراز دایر کرد. در سال 1384 به دلیل فعالیت‌های موسیقایی خود عنوان بانوی برتر موسیقی استان فارس را از آن خود کرد. از دیگر فعالیت‌های او اجرای کنسرت در کشورهای فرانسه و سوییس برای معرفی موسیقی ایرانی است. فتانه شاهین از سال 1385 (2006) یادگیری ساز هارپ را نزد Inge Bock  در کنسرواتوار زوریخ آغاز نمود. وی در حال حاضر در آکادمی موسیقی و پداگوژیکی سوییس (sspm) نزد Nadia Gigandet دانشجو است.

 

درباره ما
رایساز جزء اولین طراحان سامانه خرید اینترنتی بلیت در ایران محسوب می شود که اصلی ترین فعالیت آن، انجام پروژه هایی مربوط به تولید و صادرات نرم افزار است که در این زمینه با کشورهای استرالیا، امریکا و آلمان همکاری دارد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 301
  • بازدید سال : 3,767
  • بازدید کلی : 496,684